Programowanie dla dzieci na świecie.

programowanie dla dzieci

Od kilku lat powtarzane jest w wielu kręgach, zarówno edukacyjnych, jak i informatycznych, jak ważne dla nas, jako całego społeczeństwa jest programowanie dla dzieci, począwszy od najwcześniejszych lat szkoły podstawowej. Wpływ na to ma realna potrzeba, a nie tylko chwilowa moda. Łatwo jest to stwierdzić także po tym, że odpowiedniki polskiego Ministerstwa Edukacji na całym świecie wdrożyło, wdraża, lub zaczyna planować reformy. Mają one na celu podnieść świadomość i wiedzę informatyczną swojego najmłodszego pokolenia. W teorii w naszym kraju w 2017 roku także pojawiały się pierwsze zmiany w systemie szkolnictwa. Na razie jednak brak jest szczególnych praktycznych rewolucji podczas nauczania informatyki. Inne kraje natomiast radzą sobie całkiem nieźle.

Rewolucje informatyczne na świecie.

Oto krótki przegląd tego, jak i co inne kraje wprowadziły do swojego programu nauczania. Od wielu moglibyśmy się nieco nauczyć.

Argentyna – Program.AR

Inicjatywa mająca na celu głównie poszerzenie świadomości na temat tego, jak ważna jest w dzisiejszych czasach informatyka oraz programowanie i wdrażanie go od najmłodszych lat. Program posiada panel dyskusyjny zrzeszający nauczycieli z całego kraju, którzy chcą krzewić świadomość informatycznej potrzeby, pogłębić własną wiedzę i wspólnie zacząć cyfrową rewolucję.

Chile – Programa Tus Ideas

Pilotażowy program, już wiadomo, że mający bardzo duży potencjał. Zakłada on cykl warsztatów uczących programowania za pomocą AppInventor. Do tej pory wyniki nauczania zaskakują skutecznością przekazywania wiedzy informatycznej, jak i rozwijaniu świadomości i pasji.

Estonia – Proge Tiger

Kompleksowy, estoński program edukacyjny zakładający szczegółowy kierunek nauczania TIK (technologia informacyjno-komunikacyjna) od najmłodszych lat. System opiera się na założeniu nauki od pierwszych klas szkół podstawowych, za pomocą narzędzi dla najmłodszych, poprzez bardziej skomplikowane języki w latach nastoletnich, aż do profesjonalnych podstaw programistycznych w okolicach uczelni wyższych.

Hiszpania -Programamos

Bardziej platforma niż pełnoprawny program edukacyjny, zrzeszający ludzi chcących przekazywać wiedzę informatyczną (głównie oczywiście programistyczną) najmłodszemu pokoleniu. Miejsce zrzeszające nauczycieli z całego kraju, gdzie prowadzone są dyskusje, organizowane kursy doszkalające i wskazywane kierunki potrzeby poszerzania wiedzy informatycznej i myślenia komputacyjnego.

Wielka Brytania – Program CAS (Computing at School)

Inicjatywa powstałą dzięki nauczycielom, zdającym sobie sprawę z wagi nauczania przedmiotów informatycznych, z głównym naciskiem na kodowanie. Zrzesza i edukuje nauczycieli, których w tej chwili jest już ponad 16 tys. oraz edukuje rodziców w kwestii zapotrzebowania na umiejętności ich dzieci w przyszłości. Dzięki naciskom zarówno edukatorów, jak i wyedukowanych rodziców, powoli do brytyjskiego systemu oświaty wprowadzane są coraz to nowsze zagadnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *